pátek 13. ledna 2023

Kráter 8C/8C+

Bitva je u konce. Za poslední tři měsíce jsem nemyslel téměř na nic jiného než na tento boulder. V listopadu se mi po dvou návštěvách povedlo přelézt Blatanta za 8A+, o kterém jsem si myslel, že jej nikdy nevylezu. A hned mi bylo jasné, že se musím pustit do Krátera, který začíná právě Blatantem a pokračuje doleva do Patičky Ledovce. 

Kráter 8C/+by J. Konečný

První tři návštěvy byly čistě pracovní, musel jsem naběhat druhou polovinu boulderu, která je samostatně za tvrdých 8B - po Adamovi a mně nikdo nezopakoval. Při čtvrté návštěvě se poprvé odvážím do ostrého pokusu, ale dolezu jen do nástupového chytu Patičky Ledovce a mám dost. Každou další návštěvou se lehce zlepšuji, až dovedu kroky k dokonalosti a při sedmé návštěvě padám pod topem.

Kráter 8C/+by J. Konečný

Bohužel dalším pokusem se se mnou vylomí přisikovaná lišta, díky které byl bočák uprostřed boulderu celkem dobrým chytem a mohl jsem v něm lehce nechat odpočinout pravou ruku. Místo toho tam zbyla půlčlánková lišta na tři prsty, svěšení do ramene už nepřichází v úvahu, odpočinek také ne, naopak to přidalo dva těžké kroky navíc.

Kráter 8C/+by J. Konečný

Další návštěvou pociťuji, kolik vylomení chytu přidá, a jsem bez šance. Musím celý boulder ještě více naběhat, proletět do kroky tak, aby zbylo dost sil na závěr. Začínám pochybovat o tom, jestli na to mám, ale boulder mi nedá spát a dávám další nájezdy a napojedenácté se mě podaří boulder přelézt. Adam Kráter ohodnotil jako 8C, říkal jsem s, že je to tvrdé 8C a po vylomení nemám pochyb o tom, že je to 8C/C+ neli víc. Dveře k Ledoborci 8C+ jsou otevřené..

Kráter 8C/C+

The battle is finally done. During the last three months my mind has been preoccupied with this boulder. In November I finished Blatant 8A+, which seemed impossible until then, so I knew the next goal should be Kráter, the climb starting in Blatant and ending on the left, in Patička Ledovce.

The first three visits were pure work: I needed to practice the second half of the boulder, which is a hard 8B by itself - none except for Adam and me has finished it so far. On my fourth visit I tried to climb the whole thing, but I ended in the first hold of Patička Ledovce and I was totally exahusted. From then on every visit was better, I tuned the moves and on the seventh visit I fell from under the top.

Unfortunately, during the following attempt I break off a ledge, thanks to which the side-pull in the middle of the boulder was a good hold (and I was also able to use as a bit of resting place for the right hand). So, now the ledge is just for three fingers and it added two difficult moves.

On my next visit I feel how the missing hold increased the difficulty, so I need to practice more and find out how to spare energy for the finish. I start having doubts whether I'll be able to finish this one at all, but I'm a bit obsessed by the climb, so I make more trips there and on the eleventh one I finally succeed. Adam graded Kráter as an 8C, I was saying to myself that it was a hard 8C, and after breaking off the hold I'm quite sure it's and 8C/C+, maybe even more. So the door to Ledoborec 8C+ are open.

Žádné komentáře: