pondělí 21. září 2020

MČR v boulderingu Slaný - 2.místo

Nejvýznamnější boulder event se konala tento rok na náměstí ve Slaném. Kvalifikace byla, trochu netradičně, již v pátek navečer, bouldery lehkém duchu a pro mě 6 topů na 6 pokusů. Sobotní semifinále proběhlo v podobném stylu, těžší kolmáče, převisy lehčí, daří se mi to všechno proběhnout na 9 pokusů a v klidu postupuji do večerního finále. 

My boys

Leze se asi od 21 h "svěťákovým" stylem, už je dost chladno a musím dost foukat do prstů, abych udržel správné tření a "nestřílelo" mi to. Jednička je koordinační skok a lehce do topu, lezou téměř všichni, trefím to druhým pokusem. 

 Dvojka je silovka, na tu se těším. Klíčové místo se snažím naskočit a zkoordinovat se, chybí mi kousek k udržení zóny, proto neměním program a zkouším dál stejně. Druhý, třetí pokus je lepší, ale neudržím se. Na čtvrtý pokus tedy změním program, dám doprava špičku a najednou jsem lehce v zóně, padám záhy s nátekem a zpytuji svědomí, že jsem tam tu špičku nedal hned. Posledním pokusem se mi daří prostoupit až k Topu, jednou rukou držím Top, už mi tikají poslední vteřiny, tak v rychlosti přiskakuji, neudržím a jsem na zemi. 

Trojka opět skok, naštěstí celkem snadný. Přede mnou vyleze Rishat, a tak vím, že to musím dát taky, naštěstí se mi to podaří na první pokus. Do posledního kolmáče jdu s respektem, zatím ho nikdo nevylezl. Prvním pokusem se dostávám pod top a spíš mi pod rukama kloužou již zavlhlé struktury. Očistím si klíčovou strukturu a druhým pokusem se mi daří topovat. Celkově pro mě 2. místo za Aočkem a před Rishatem, mezi olympioniky. Finále jsem si neužil tolik, jako třeba v Teplicích, lehčí moderní bouldery a výkony ostatních závodníků mě dostávaly pod tlak, atmosféra ale jinak byla pěkná. Díky za závod!

Stupně vítězů

 Finále stream
 
The most significant bouldering event of this year took place in the town square in Slaný. The qualification took place on Friday evening, which was a bit unusual, and all the boulders were quite easy. I got 6 tops in 6 attempts. The Saturday seminifinal was similar, the verticals were a bit worse, but the overhangs were still a piece of cake, I needed 9 attempts but I finished all, so I passed to the final.

We start climbing at about 9 p.m. in a World Cup style and it is quite cold already, so I have to blow on my fingers and keep them warm so that I have good friction. The first boulder is a coordination jump and the rest is easy, almost everyone finishes it and I need just two attempts. Number two is a power boulder and I'm looking forward to it a lot. I try to jump to the crux and I'm pretty close to holding on in the zone so I keep trying the same programme over and over. At the fourth attempt I finally change the programme and place the toe to the right and I'm in the zone at once. Unfortunately, I get swollen soon and fall. If only I used the toe sooner... At the last attempt I get under the top and hold it with one hand. I have just few seconds left, so I jump and fall. The third boulder is a jump again, fortunately it's quite easy, Rishat has just finished it so I feel I must climb it, too. Luckily, I do – at the first attempt. I approach the last vertical with great respect, nobody has finished it so far. At the first attempt I get under the top but the moist structures are slippery, so I clean it and then finish at the second attempt. In total it's the second place for me, Adam is first and Rishat is third, so I'm between two Olympic climbers. I didn't enjoy the final as much as I did in Teplice, the easy modern boulders and other competitors put me under pressure, but the atmosphere was good, so thanks a lot for the competition!

Žádné komentáře: