neděle 14. prosince 2008

MČR v Boulderingu

Vrcholem letošní boulderingové sezóny se stalo Mistrovství České republiky v boulderingu, které se konalo, jako obtížnost, na Smíchově. Sešlo se tu přes 50 lezců. Bouldery stavěl na "Rakových" profilech, Tomáš Doubravský s Martinem Junglingem a myslím si, že se klukům bouldery ve většině případů povedly.

V kvalifikaci jsme na zdolání problému měli 4.minuty na každý z nich. První boulder vedl v převislé desce a stavitelé si snámi příliš nemazlili. Žádný rozlezový boulder, spíše boulder, který, když jsi vylezl, tak jsi měl postup do Finále téměř zajištěný. Měl celkem sedm přelezů. Mě se podařilo problém přelézt na druhý pokus, po chvilce nesoustředěnosti v prvním pokusu. Štěpán Onsightoval. Dvojka byla asi nejtěžší a opět pěkný oříšek. Silový úvod ve střeše a výlez. Celkem 5 pokořitelů. Mě se podařil OS. Trojka a čtyřka už byly spíše povinnosti a nic extra těžškého, spíše neudělat chybu a nezaseknout se. Z kvalifikace jsem do Finále tedy postupoval z 1-2.místa společně s Ondrou Benešem. Štěpán postupoval z velmi slibného 6. místa.

Finále už bylo o poznání tvrdší. Mezi prvními pěti rozhodoval počet Topů, u ostatních se už jelo na pokusy. Bouldery byli psotavené v podobném duchu jako kvalifikace akorát o stupeň těžší. První boulder vylezlo nejvíce lidí. Dohromady pět. Mě boulder přišel lehčí než v kvalifikaci a s lehkostí jsem Onsightoval. Avšak hned mi zklaplo. V druhém boulderu jsem sice dolezl do zóny ale Top pro mě byl ještě pěkně daleko.Nikomu se jej nakonec nepodařilo předrtit. Trojka byla velmi pěkná. Struktura, struktura, jednoprstová lišta a zase struktura. Nepřišla mi až tak těžká, ale přesto měla dohromady jen dva Topy. Já a Kuba Hlaváček, který zde uplatnil svojí dýlku a lehce udělal krok ve kterém ostatní padali. Čtyřka vedla na ten nejhezčí profil a to na "jehlan". Poskoky po lištách a s velmi zrádným Topovým chytem. Dlouho se mi nedaří naskoščit lišta za hranou a až po šesti pokusech se dostávám na Top, čímž jsem si zajistil titul Mistra republiky v boulderingu. Druhý zkončil Kuba Hlaváček a třetí Jirous přibil. Štěpán si trošku pohoršil a po dosažení čtyř Zón zkončil na osmém místě.

Na závodech panovalo příjemná, spíše komorní atmosféra a myslím si, že to bylo příjemné rozloučení se sezónou 2008.

Fotky na http://martinstranik.rajce.idnes.cz

Žádné komentáře: