pondělí 10. ledna 2022

Yorkshire

V pátek mám v plánu celodenní trénink v Brně, venku je konečně celkem pěkně, a tak volím místo kotelny Maloměřický převis a boulder Yorkshire za 8B. Boulder jsem zkoušel již vloni, ale bez úspěchu, horko-těžko jsem krokoval, Adamova beta je pro mě unreal, u té bych se nebál ani B+. Naštěstí mi celkem dobře zabírá drobný stisk a s tím se mi daří boulder vylézt. Přidám i nižší verzi za 8B/+, myslím, že klasa i s jinou betou sedí.

Yorkshire 8B
 
On Friday I plan an all-day training in Brno, but the weather is finally good, so I decide to go to the overhang in Maloměřice and try the Yorkshire 8B boulder. I tried to climb this one last year but all in vain – I barely managed to do the inidvidual moves. Adam's beta is unreal for me, it can well be a B+. Fortunately I manage to grip the rock firmly so I can finish. I also add a lower 8B/+ version, I think the grade applies to this beta, too.


Žádné komentáře: