středa 11. listopadu 2009

Světový pohár Brno

Po dlouhé době jsem se zúčastnil světového poháru v obtížnosti. Tenhle rok sice spíše bouldruju, ale když je to tak blízko, tak proč si to nezkusit... Sjelo se 52 chlapů a 33 žen.

Kvalifikace - probíhají pro mě novým způsobem, a to Fleš. Jako svoji první kvalifikační cestu lezu cestu č. 2 a hned u třetí presky jsem mohl mít posekáno, uklouzla mi noha a chvilku jsem visel za jednu ruku. Naštěstí byl chyt docela dobrý, tak jsem to ustál a mohl lézt dál. Dolezl jsem presku pod Top, a tak jsem v téhle cestě skončil na děleném 20. místě. Druhá cesta vedla téměř celá v kolmém, a tak bylo zapotřebí pořád drtit. V podstatě jsem dolezl výškově stejně jako v první cestě, ale tady z toho bylo dělené 24-26. místo. Nakonec sem teda do semifinále s docela dost odřenýma ušima postoupil, a to z posledního postupového 26.místa.

Mráza s Adamem potvrdili roli favoritů a oba topovali. Kuba Hlaváček dost dobře zalezl na cestě č. 1, kde si dolezl pro 27. místo (i když měl být tak jako já 24-26., ale rozhodčí asi viděli něco jiného než já a Adam...). Škoda druhé cesty, která se Kubovi až tak nepovedla. Nakonec skončil na 36. místě. Michal Rožek a Martin Šifra lezli také pěkně a jejich výkony stačily na 43., respektive 51.místo.

V babách jsem se moc těšil, co předvede Nelly Kudrová, protože její výkony na skálách indikovaly slušnou formu. A taky že jo, Nelly nezklamala a dává dva Topy v kvalifikačkách společně s dalšíma 23 babama. Lucka Hrozová si taky dolezla pro jeden top a v druhé cestě spadla kousek pod topem. Nakonec to stačilo, tak jako u mě, na 26. místo a tedy i vstupenku do semifinále. Zbytek holek se taky držel statečně, ale na semifinále to nestačilo - Soňa Hnízdilová 29. místo, Helča Lipenská 32. místo a Silva Rajfová 33. místo.



Semifinále už byla trošku jiná liga. Lezu jako první a naplno využívám čistých chytů, skoro nikde nezaváhám. Je to kotel už od začátku a mně se podaří dolézt k sedmé (?) presce, do místa kde se stěna láme do kolmého. Jak se později ukázalo na postup do finále mi chybělo šest kroků, což není moc, ale taky je to hodně. Takže mi to dalo na 18. místo, což jsem ani tak moc nečekal, protože tenhle rok skoro jenom bouldruju.

Mrázič ukazuje, zač je toho loket a jenom jemu a Ramonovi se podaří přelézt brutální koutek, a díky lepší kvalifikaci tak Mráza semifinále vyhrává a ukazuje, že přelez 9a+ nebyl náhoda. Adam leze jako předposlední. Já ho zrovna fotím a kousek nad místem, kde jsem spadl já, mi najednou mizí z objektivu a pavilonem se rozeznívají výkřiky zklamání. Prý to všechno uklouzlo. Takže 11. místo.

U bab lezla moc hezky Nelly a zastavil ji až daleký fix - 18. místo. Lucka Hrozová si trošku polepšila a skončila 24. Cesta bab byla asi taky dost o těžkých bouldrech, protože se hodně padalo na stejných místech. Výjimečným zážitkem byl top Korejky Kim Jain, která jako kdyby se cestou prošla.

Po semifinále jdeme okouknout celý veletrh, moc se mi líbí Biketrial, BMXka a už jsme si s Katkou vyhlédli karavan, kterým budeme za 10 let jezdit do skal..

Na finále se sešel obrovský kotel lidí. Finále ženských byla docela nuda, a aixácké chyty ukázaly, že ti nejlepší nejsou opravdu nejlepší. No takovým bonbónkem byla opět Korejka, která zaslouženě vyhrála. U chlapů se povedlo něco až neuvěřitelného Jakobu Schubertovi, který lezl jako první a cestou se skoro prošel, a docela tak degradoval výkony ostatních a zaslouženě vyhrál. Druhý Patxi Usobiaga ukázal, co se dá, udržel a třetímu Mrázovi to prý uklouzlo, ale i tak si myslím, že v podstatě pro nás všechny to bylo takové malé vítězství - vidět zase Mrázu na bedně.



After long time, Marin took part in the world championship in climbing for difficulty with other 51 men and 33 women.

To qualify, the competitors have to climb flash. Martin does the route No. 2 as his first. He slips and for a while it seems that he'll fall but after a moment of hanging on one hand he goes on and gets nearly under the top and he is 20th. The majority of the second route is vertical and although Martin gets to the same height as before, he's 24-26th. The overall result, the 26th place is enough for Martin to get to the semifinal.

Tomáš Mrázek and Adam confirmed their being favourites and both of them got to the top. s Adamem potvrdili roli favoritů a oba topovali. Kuba Hlaváček was 27th at the route No. 1 and he ended up 36th. Michal Rožek and Martin Šifra did well, too.

In the women's category Martin was looking forward to Nelly Kudrova's performance. She didn't disappoint him. She got to the top twice during the qualification together with the other 23 girls. Lucka Hrozová got one top and in the second route she fell right under it. She was also 26th and thus passed to the semifinal. Other climbers who were good but didn't get to the semifinal were Soňa Hnízdilová(29th), Helena Lipenská (32nd) and Silva Rajfová (33rd).

In the semifinal Martin climbed first and without hesitation. He gets to the seventh quick to the spot where the wall goes vertical. 6 steps were between him and the final. He ends up at tha 18th place which was a nice suprrise for him as he was just bouldering this year.

Mrázek shows his best and wins the semifinal as he and Ramon are the only ones who get over dihedral. Adam goes last but one. Martin takes pictures of him but suddenly he looses him and the hall echoes the cries of disappointment. Adam slipped and fell down, so he is 11th.

Nelly was 18th, Lucka Hrozová 24th. The greatest experience was the top of Korean climber named Kim Jain who climbed really casually.

The final of the women was quite boring in Martin's view except for Kim Jain's who was the winner and really deserved it. Among the men Jakob Schubert showed great performance. The second was Patxi Usobiaga and Tom83 Mr8zek was third which was a small victory for all the Czechs.

Žádné komentáře: